20100106

HAIRISNOTLOST

Idag fikade jag - ingen direkt överraskning.
Med en Anna som är mamma till en Signe och en Otto.
Och vi pratade om en hel massa godsaker i två timmar.
Mycket gällde mycket men skälet till att vi möttes var Farbror Alice.
Efter en kaffe och en sallad och en macka fick jag veta att mitt håravfall har en logisk förklaring.
Det är mina hormoner.
För först nu börjar mina mammahormoner avta.
Jaha. Så enkelt och bra.
Nu förstår jag ju.
Jag ska inte bli en skalle-per.
Jag ska bara inte alls vara mamma i kroppen länge.

Jag grät lite idag, där med Anna.
Fick prata om min bebis.
Var ett tag sen jag fick berätta allt från början.
Skönt.
Med riktiga tårar som inte kom av min ensamhet utan av att jag fick dela med mig. föra något slags minne av min Nils A vidare.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: