20100105

SJUKTTREVLIGT

halvligger i min soffa under ett täcke en ullfilt och med dubbla tjocksockar - det ger naturlig rouge.
hur som haver så småletar jag bland diverse bloggar efter något nytt eller kanske någon inspiration.
finner det icke.
tankar vandrar och jag kom just på vilket lite yrväder jag är.
nämligen.
i dag när jag och daniel stod och lagade middag, vid 18 tiden, så hade jag ett helhjärtat utlägg om varför jag behöver börja kombinera studier med Farbror Alice i vår.
jag skulle tro att det var ett försök att rättfärdiga varför jag skulle tjäna lika med noll och han betala desto mer.
då tittade han på mig med sina stora bruna och säger (efter vad jag kan anta var typ tjugo tråkiga lyssnarminuter) vad du än gör så finns jag här.

jaha. så där har jag ju tydligen fritt spelrum.
grejt.
nu kommer jag ju börja mina studier.

nä.
för jag kommer en timma senare på att jag ska ha ett gigantiskt hus.
som kommer kosta skjortan.
så jag måste nog ta ett jobb vid sidan av Farbror Alice istället för studier.
och så finner jag mig i den tanken på cirka två sekunder.

yrväder.
kaoshöna.
virrpanna.
lättanpassad.
förbaskad varm och röd om kinderna.

Inga kommentarer: