20100105

LITTLE HOUSE ON THE PRAIRE


punkt ett.
sedan jag flyttade hit till härnösand för ganska precis tre år sedan har jag haft ett span.
ett span på ett gult hus.
punkt två.
tack vare AmnestyBoden har jag blivit bekant med en E och hennes N-G.
punkt tre.
och eftersom livets vägar äro outgrundliga har jag och daniel fått veta att dom äger en tredjedel av mitt span. dom andra två tredjedelarna tillhör Es syskon.
huset har nu stått tomt i över två år.
och dom velar fram och tillbaka ifall och när det ska säljas.
punkt fyra.
kör ikväll förbi gula huset och ser att syskonskaran fixar och trixar för fullt där inne.
punkt fem.
då ringer jag till min bekant E.
punkt sex.
la fram ett förslag på att vi kunde få hyra spanet.
så om allt vill sig väl så får jag mitt hus.
punkt sju.
ge mig mitt hus.


6 kommentarer:

klara sa...

hur är trevligt. hur är mysigt. hoppas de går vägen. imorrn åker vi neröver, hade tänkt titta in på farbror alice men kom på att de är röd dag och stängt, tyvärr. kram emma!

Anonym sa...

Vad spännande, jag håller mina tummar. Jag hoppas verkligen. Mysigt med hus! Hoppas hoppas! Kram!/Verånka

Hanna Persson sa...

gaaah vad spännande, jag håller tummarna!!

-emma- sa...

här hålls det tummarna.

Sara P. sa...

vars ligger det?
Pözz!

-emma- sa...

var mitt span ligger är en hemlighet.
än så länge.
:)